Thursday 21 July 2016

Karipap Rangup .... Selamat Menyambut Tahun Baru 2017

5- OGOS- 2017
Assalamualaikum,  salam sejahtera semua..
Sedar tak sedar skrg dh nak masuk bulan Ogos 2017. Terlalu cepat masa berlalu. Sekarang ni sy dah beralih sedikit kepada cara bisness mengikut permintaan pelanggan.Banyak pelanggan meminta cara pembungkusan kepada harga yang sama iaitu rm10 setiap peket cuma jumlah kuantiti sahaja yang berbeza mengikut saiz dan jenis inti karipap. Untuk makluman semua sila rujuk harga di bawah sekali.

*MEMERLUKAN EJEN UTK MELUASKAN PASARAN*
               SILA WHATS APP 018-2844613



CUTI PENGGAL PERTAMA SEKOLAH KIAN TIBA, JADI SELAMAT BERCUTI KEPADA ANAK-ANAK DAN JUGAK KEPADA GURU-GURU. SEDAR TAK SEDAR KITA SEKARANG DAH MASUK BULAN MAC 2017. (wau cepat nye masa berlalu)

SELAMAT BERCUTI KEPADA SEMUA SEMPENA TAHUN BARU CINA YANG JATUH PADA 28 JANUARI 2017.

 TERLEBIH DAHULU SAYA BERSYUKUR KPD ALLAH KERANA DI SAAT INI MASIH DI BERI KESIHATAN YANG BAIK UTK SAYA MENERUSKAN KEHIDUPAN INI. SEBAGAIMANA  YANG SEMUA MAKLUM SEKARANG 2017 ZAMAN SANGAT2 MENCABAR DARI SEGI EKONOMI, DENGAN KOS HARGA BARANG YANG KETARA MENINGKAT RAMAI YANG DI ANTARA KITA YANG MENGELUH LEBIH2 LAGI YANG TERLIBAT DALAM PERNIAGAAN. SEMOGA KITA SEMUA TABAH DAN CEKAL MENGHADAPI GELOMBANG DAN RINTANGAN DALAM PERNIAGAAN DAN ANGGAP LAH SEMUA HALANGAN ITU CABARAN BAGI KITA UTK  TERUS MAJU KE HADAPAN.

ATAS PERMINTAAN  RAMAI PELANGGAN,  KAMI TELAH MEMBUAT KARIPAP GAINT YANG BERSAIZ XXXL ( 16cm) DENGAN PELBAGAI JENIS INTI IAITU AYAM, TELUR DAN DAGING
HARGA KARIPAP GAINT  RM3/pcs. JIKA ORDER MINIMUN 100 BIJI HARGA RM2.50


  Saiz Karipap Gaint 
Saiz karipap Gaint 16cm

KARIPAP GAINT DALAM PROSES
KARIPAP GAINT YANG SUDAH DI PACKING
SEDIA DI HANTAR KEPADA PELANGGAN.

  ...sedar x sedar skrg dh nk masuk Ogos 2016. Pelbagai cabaran dan rintangan yg di lalui agar ianya menjadi kita lebih matang dan cekal. Memandangkan keadaan ekonomi skrg kurang memuaskan, ramai peniaga yang merungut dgn harga bahan mentah yg meningkat, harga jualan yg masih sama seperti  dulu... ada juga yg sebahagian yang terpaksa gulong tikar. Apa2 pun saya doakan semoga semua pembaca dapat mengharungi keadaan skrg dgn berjimat cermat.

Pada tahun ini saya telah menukar tapak bazar ramadhan daripada sect 25 ke  sect 18 shah alam..(ingin memperluaskan lagi jenama),  terima kasih kepada pelanggan tetap kami yang sanggup mencari  karipap rangup kami  sehingga ke sect 18, terima kasih yang tidak terhingga. Pada kali ini  kami telah mempelbagaikan kan lagi karipap seperti KARIPAP AYAM, KARIPAP DAGING, KARIPAP SARDIN, KARIPAP KENTANG, KARIPAP TELUR dan KARIPAP GERGASI. Karipap tersebut berharga RM1.00 yg bersaiz 12cm. Manakala karipap GAINT yang bersaiz 15cm berharga RM3.00 Kepada palanggan kami sila datang ke bazar ramadhan sect 18 shah alam di tapak no.89 .. jumpa di sana kami menunggu kedatangan anda terima kasih.


Rasanya dah lama saya tak update blog kerana terlalu sebuk ..maafkan saya ye.. tapi sebenarnya  saya masih lagi menjalankan bisnes karipap goreng dan karipap frozen ni seperti biasa  5 hari seminggu , 4 minggu sebulan dan 12 bulan setahun. Cuma kadang2 tak sempat nak buka laman blog ni sbb ramai pelanggan yg call terus  bertanyakan kepada saya untuk tempahan  katering dan juga untuk perniagaan. Di sini saya ingin mengucapkan  ribuan terima kasih kepada pelanggan yg tidak jemu2 membuat tempahan dan juga memberi sokongan kpd perniagaan saya ini.  I love u all terima kasih saya ucapkan.Di ucapkan selamat berpuasa dan selamat menyambut hari raya kepada semua. Maaf sangat2 tak sempat nak update blog ni sebuk sgt dgn bazar ramadan... Sedar tak sedar dah masuk minggu terakhir bulan ramadan .... tapi happy dgn sambutan yg de berikan oleh pelanggan setia karipap di tapak no 49 bazar ramadan sect 25 seri muda  shah alam. Terima kasih kepada yg sudi  tempah banyak2 utk majlis berbuka puasa.
 Di tapak  bazar ramadan sri muda shah alam. Baru siap goreng panas-panas lagi ni... Karipap Kentang, Daging, Ayam dan Sardin.

Selamat menyambut tahun 2013
Salam sejahtera semua, Sekarang kita dah pun melangkah  masuk ke tahun 2013, terasa cepat sungguh masa berlalu... rasa macam baru je  2012. Rasa nya belum terlewat saya  ucapkan kpd semua selamat menyambut 2013, dan jugak selamat menyambut maulidil rasul pada 24 januari  ini , moga semua succes dalam apa juga bidang yg di ceburi.

Sedar tak sedar dh nak masuk bulan okt. 2012 ..cepat betul masa berlari. Saya sekarang sebuk dgn tugas2 seharian untuk memenuhi permintaan pelanggan ada yg order utk ketering dan ada juga  yg  order  utk jualan harian.. Pendek kata hanya hari jumaat je saya rehat.,  6 hari lagi terpaksa menjalankan operasi... Sekarang permintaan mengatasi pengeluaran..Terfikir jugak saya nak beli mesin auto yg berkapasiti 5000 biji sehari pengeluaran. Semua tu dalam perancangan 2013..semoga  perancangan  tu berjalan lancar.. yg penting kita jangan sesekali lupa dan sentiasa bersyukur kpd allah yang memberi razeki kpd kita... insyaallah

Selamat Berpuasa kepada semua..
Selamat menyambut bulan ramadan kepada seluruh umat islam... Pejam celik pejam celik dah nak masuk bulan puasa la pulak  ye....  rasa cepat betul masa berjalan... saya seperti biasa lah... bila dh tiba bulan puasa ni sebuk dengan bazar ramadan la.. tahun ni saya dh dapat permin lisen niaga (dr MBSA) di bazar ramadan Sri Muda sect 25 shah alam.. kalau ada sapa2 nak dtg rasa karipap saya sila lah... cari je no. lot R78.. tahun ni saya akan sediakan 4 jenis inti iaitu karipap inti ayam, kentang daging, keledek.Saya akan goreng karipap ni di bazar ramadan utk kepuasan pelanggan nak yg panas2. Seperti tahun2 sudah inti ayam dan sardin la yg paling top...Mudah-mudahan tahun ini di murahkan razeki seperti tahun2 sudah jugak... aminnnn

SELAMAT MENYAMBUT HARI PEKERJA PADA 1 MEI 2012
Saya di sini ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat hari pekerja kepada semua rakyat Malaysia semoga lebih bersemangat berkerja di masa-masa akan datang dan happy selalu di samping keluarga tersayang dan juga teman-teman.

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2012

Sedar tak sedar kita sudah berada di penghujung tahun 2011, terasa cepat sangat masa berlalu skrg kita dah berada di bulan Disembar 2011. Tak lama lagi kita akan menyambut tahun baru 2012. Bila sebut pasal tahun baru ni topik yang paling top ada mengenai AZAM tahun baru, tetapi bagaimana dengan azam pada tahun yanag lalu... ?? Mungkin ada yg tercapai dan ada juga yg sebaliknya. Bagi saya azam tahun lepas sasaran tercapai income bisnes ni, untuk azam tahun baru nanti pula saya ingin menambah income 30 peratus lagi... dengan itu saya perlu meningkatkan kuntiti produk (karipap) dan mengekalkan kualiti .. moga azam saya tahun baru2012 akan tercapai insyallah.


SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN 1432H KEPADA SEMUA...

Kini bulan Ramadhan datang kembali, segala persiapan berkaitan permit bazar ramadhan dgn MBSA telah pun selasai..alhamdullilah setelah di cabut undi (permohonan terlalu byk) pada tahun ni saya dapat tapak (no. 13) kedudukan tapak cantik jugak tu di bazar ramadhan Seri Muda.
Insyaallah pada tahun ni saya akan meyediakan karipap 4 jenis inti iaitu ayam, sardin, kentang dan keledek, dan atas prmintaan ramai pada tahun sudah saya akan menyediakan kulit karipap goreng yg rangup. Mogo pada tahun ni akan di berkati allah ...aminnn.

KARIPAP RANGUP 2011

Terima kasih kerana sudi melawat laman blog kami, Kami baru berkesempatan untuk update blog ini kerana sepanjang bulan ramadan yg lalu, kami terlalu sebuk dengan bisnes karipap frozen dan karipap goreng.

Sepanjang bulan puasa yang lalu kami telah menjual karipap goreng dan karipap frozen hampir 40,000 biji di bazar ramadan Seri Muda sect 25 Shah Alam tapak no 67. Anggaran jualan sehari di antara 1,300 biji~ 1,700 biji sehari termasuk tempahan katering, surau, masjid dan lain-lain. Kebanyakan pelanggan yang membeli adalah pelanggan tetap kami, dan kami amat-amat teruja di atas sokongan dan pujian palanggan terhadap keenakan rasa karipap keluaran kami.


Proses membuat kulit karipap





Inti Karipap Kentang








Karipap yang sudah di klim




Karipap yang telah siap di susun.




Karipap frozen sedia untuk di pasarkan




Karipap frozen yang siap di packing








Karipap sedang di goreng



Saiz karipap yang telah di goreng




Karipap yang sudah di goreng



HARGA SPECIAL UNTUK EJEN
Harga Karipap Frozen Mengikut ketagori saiz

1. Saiz XXL Karipap Gaint Ayam (Harga Rm10.00 sepeket ada 4 biji) Harga biasa RM14
(minimum order 10 paket)

2) Saiz L Karipap Ayam, Telur Harga (Rm10.00 sepekat ada 10biji) Harga biasa RM12
(minimum order 20 paket)

3) Saiz M Karipap Ayam Harga (Rm10.00 sepekat ada 15biji) Harga biasa RM12
(minimum order 20 paket)

4) Saiz M Karipap kentang Harga (Rm10.00 sepekat ada 17biji) Harga biasa RM12
(minimum order 20 paket)

Kos Penghantaran
Area Shah Alam FREE
Area Petaling Jaya , Damansara, 
Kuala Lumpur Rm20

Untuk keterangan lanjut sila sms
WhatsApp, sms & call
018-2844613
email: rozlan99@gmail.com
http://pembekalkaripap.blogspot.com/

12 comments:

  1. Kepada yang berminat utk mendapatkan karipap frozen sila sma saya 017-6720406...nak rasa dulu pun boleh

    ReplyDelete
  2. Nak tanyalah....kat mana boleh dapatkan mesin karipap.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Jika Tuan/Puan, masih berminat mencari mesin karipap,
      boleh layari video mesin terbaru untuk tahun 2014 ini, 100% bumiputra.

      http://www.youtube.com/watch?v=PlrEsCpp1v8

      Terima kasih

      Delete
  3. amy...nak mesin yg mana satu?

    ReplyDelete
  4. Salam....Saya Syed Noor Afandy...ada merekabentuk sebuah mesin karipap. Kapasiti pengeluaran lebih dari 1500 biji sejam. Untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya di talian 016-4079443 atau email; snasaaq@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Kalau nak rasa karipap rangup... datang ke Bazar Ramadan Sri muda sect 25 shah alam no lot R78...

    ReplyDelete
  6. Assalammualaikum, saya nak tumpang iklan. Saya jual mesin karipap automatik. Sila layari http://andintrading.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Salam,

    Kalau ada sesiapa mencari mesin karipap, boleh layari video URL di bawah:
    http://www.youtube.com/watch?v=PlrEsCpp1v8

    Info lanjut mengenai mesin di website ini,
    http://iir.miiduu.com/mesin-leper-dan-tekap-bulat-kompak-crpm-0020c


    Terima kasih.

    ReplyDelete
  8. Sya berminat nak beli mesin karipap..

    ReplyDelete
  9. Sya berminat nak beli mesin karipap..

    ReplyDelete
  10. Play with friends - Lucky Club
    No, we cannot do this without the help of a friend - we cannot allow our players to get to a casino luckyclub.live without their consent! No need to register,

    ReplyDelete